23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Coop indgår partneraftale med stor kinesisk onlineforretning

Skal sælge Irma-varer til kineserne.

Onsdag offentliggjorde Coop, at Irma er gået i partnerskab med kinesiske Kaola, der fremover skal stå for salget af Irma-varer til kineserne.

Det fortæller Berlingske.

Det er en del af en overordnet strategi, hvor Irma-varer skal sælges via andre kanaler end butikkerne selv.

- Danmark lider ikke ligefrem af mangel på supermarkeder, så i stedet for at åbne flere butikker prøver vi at tænke lidt anderledes i forhold til, hvad Irma kan blive til, siger Peter Høgsted, der er administrerende direktør for Coop.

Coop har

allerede testet markedet i Kina

og Japan, og nu "nu tager vi skridtet til at blive mere seriøse - i hvert fald på den korte bane - for at se, hvad det kan blive til," siger Peter Høgsted.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.225